“Malaguzzi uważał, że wszystkie dzieci są zdolne, ciekawe i mają wielki potencjał, zatem nauka powinna być inicjowana przez nie same. Chciał, żeby dzieci angażowały się w projekty, dzięki którym mogłyby poznawać swoje mocne strony i samodzielnie rozwiązywać problemy. Jednak najważniejsze było to, żeby wiedziały kim są.”

Realizujemy podstawę programową Ministerstwa Edukacji i Nauki, jednak sięgamy po innowacyjne metody i rozszerzamy ją, aby zapewnić naszym dzieciom jak najbardziej wszechstronne i rozwijające się środowisko edukacyjne.

ADAPTACJA

Jednym z naszych najważniejszych priorytetów jest indywidualna adaptacja dostosowana do potrzeb każdego dziecka i rodziny. Adaptacja, jak samo słowo wskazuje, jest czasem przyzwyczajenia się do nowej sytuacji dla dziecka jak i (przede wszystkim) dla rodzica. Dzięki współpracy z rodzicami oraz wiedzy z zakresu psychologii rozwoju dziecka, jesteśmy w stanie proponować różnorodne strategii dostosowane do indywidualnych potrzeb, które przekładają się na sukces w adaptacji.

KAMERALNOŚĆ

Nasze przedszkole składa się z trzech grup, z których każda liczy do 12 dzieci. W każdej grupie pracuje 1/2 nauczycieli, co pozwala nam na indywidualne podejście do każdego dziecka.

EDUKACJA LEŚNA

Edukacja leśna to podejście edukacyjne, które wykorzystuje naturalne środowisko jako główną przestrzeń do nauki i rozwoju. Jest to interdyscyplinarna forma edukacji, która integruje wiedzę przyrodniczą, ekologiczną, społeczną i kulturową.

Nasz teren to powierzchnia ponad 800 m², które dzieci mogą swobodnie eksplorować.

W ramach edukacji leśnej dzieci mają możliwość bezpośredniego kontaktu z przyrodą, co sprzyja ich fizycznemu, emocjonalnemu i intelektualnemu rozwojowi. Poprzez obserwację, eksplorację i interakcję z lasem, dzieci uczą się szacunku do przyrody, kształtują postawy proekologiczne i rozwijają zainteresowania naukowe.

ZDROWA KUCHNIA

Współpracujemy z CATERINGIEM RUCOLA. Dieta dzieci jest zbilansowana – staramy się poszerzać gamę smaków dzieci, serwować im różnorodne dania oraz sprawiać, by posiłki były także towarzyską przyjemnością. Serwujemy dzieciom superfoods, ale też domowy placek drożdżowy. Dzieci dostają pięć posiłków: śniadanie, zupę, lunch, podwieczorek i przekąskę. Catering uwzględnia alergie i nietolerancje pokarmowe.

REGGIO INSPIRED APPROACH

Filozofia Reggio Emilia to podejście, które podąża za wizją, że dzieci są aktywnymi uczestnikami w swoim procesie uczenia się, a środowisko otoczenia ma kluczowe znaczenie dla ich rozwoju.

Dziecko jest postrzegane jako kompetentny, kreatywny i aktywny uczestnik w swoim procesie uczenia się. Jego zdolności, zainteresowania i potrzeby są szanowane i uwzględniane.

Środowisko jako trzeci nauczyciel: W przedszkolu otoczenie jest postrzegane jako trzeci nauczyciel, obok nauczycieli i dzieci. Przestrzeń jest starannie zaplanowana i organizowana tak, aby stymulować ciekawość, eksperymentowanie i kreatywność dzieci.

Pedagogika oparta na projektach: Wychowanie opiera się na podejściu projektowym, gdzie nauczyciele i dzieci wspólnie podejmują tematy, problemy i projekty badawcze, które są inspiracją do eksploracji i uczenia się.

Istotnym elementem jest też rozwój emocjonalny dziecka. Poprzez doświadczenia, interakcje społeczne i wyrażanie się poprzez różnorodne formy sztuki, dzieci uczą się rozpoznawać, nazwać i radzić sobie z własnymi emocjami oraz empatyzować z innymi.

JĘZYKI OBCE

W naszym przedszkolu mamy na co dzień zajęcia z FRANCUSKIEGO lub ANGIELSKIEGO na zasadzie immersji (jeden dzień, jeden język).
Dzięki temu dzieci mają kontakt z językiem przez cały czas. Nasze zajęcia językowe zostały opracowane w oparciu o najlepsze praktyki nauczania języków obcych, integrując zabawę, eksperymentowanie i interakcję z dziećmi. Poprzez różnorodne aktywności, gry i zabawy, nasze przedszkole stawia sobie za cel rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w obu językach, zachęcając dzieci do naturalnego przyswajania sobie języków.

KOMUNIKACJA OPARTA NA EMPATII

Komunikacja bez przemocy w przedszkolu promuje budowanie empatycznych relacji poprzez wyrażanie uczuć i potrzeb oraz wspólne poszukiwanie rozwiązań konfliktów. Poprzez wsłuchiwanie się w siebie i szacunek dla różnorodności, dzieci uczą się rozumienia, akceptacji i budowania pozytywnych interakcji z rówieśnikami.

Oprócz naszego podstawowego programu nauczania oferujemy również różnorodne zajęcia dodatkowe, które wzbogacają doświadczenie edukacyjne dzieci. Wśród naszych zajęć dodatkowych znajdują się:

ZAJĘCIA RYTMICZNE

Zajęcia rytmiki są nie tylko zabawne, ale także ważne dla rozwoju motorycznego i koordynacji dzieci. Nasze zajęcia rytmiki prowadzone są przez naszą niesamowitą rytmiczkę, która wykorzystuje muzykę, ruch i zabawy, aby rozwijać zdolności motoryczne, rytmiczne i koordynacyjne dzieci w sposób kreatywny i przyjemny.

ATELIER

Program edukacji artystycznej jest filarem naszej aktywności. Dzieci kochają prace plastyczne. W naszym przedszkolu są one elementem codziennych aktywności.

Atelier to miejsce, gdzie dzieci mogą w pełni wyrazić swoją wyobraźnię poprzez różnorodne formy sztuki, takie jak malarstwo, rzeźba, czy nawet eksperymentowanie z różnymi materiałami i teksturami.

PSYCHOLOG

Nasz doświadczony psycholog zapewnia wsparcie emocjonalne i psychologiczne dla dzieci, pomagając im radzić sobie z emocjami, budować zdrowe relacje z rówieśnikami i rozwijać umiejętności społeczne.

WYCIECZKI

Regularnie organizujemy wycieczki, które są nie tylko doskonałą okazją do odkrywania nowych miejsc i doświadczeń, ale także integrującą się częścią naszego programu edukacyjnego.

Dzieci mają okazję poszerzać swoje horyzonty, zdobywać nową wiedzę oraz rozwijać umiejętności społeczne poprzez wspólne wyjścia poza przedszkole.

ZAJĘCIA KULINARNE

Nasze zajęcia kulinarne uczą dzieci podstaw gotowania, zdrowego odżywiania się oraz kreatywnego podejścia do jedzenia.

Dzieci uczestniczą w przygotowywaniu prostych potraw, poznają różnorodność smaków a przy okazji uczą się matematyki czy też czytania :)

LOGOPEDA

W naszym przedszkolu oferujemy zajęcia logopedyczne, które pomagają dzieciom w doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych, poprawie wymowy oraz rozwijaniu pewności siebie w komunikacji.

Pod opieką naszej logopedki, dzieci uczą się efektywnych technik i zabawowych metod, które wspierają ich rozwój językowy i komunikacyjny.